KUTSU SYYSKOKOUKSEEN 2018

Viihdekuoroliiton sääntömääräinen syyskokous pidetään tänä vuonna sunnuntaina 4.11.2018 klo 14.45 Kallion ala-asteen juhlasalissa. Koulun osoite on Neljäs Linja 11-15, 00500 Helsinki. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat eli valitaan liiton hallitukseen toimihenkilöt ja vahvistetaan vuoden 2019 toimintasuunnitelma ja budjettiehdotus.   Tule paikalle ja vaikuta! Lämpimästi tervetuloa, T: Viihdekuoroliiton hallitus

Viihdekuoroliitto Karjala -turnauksessa 8.11.18

Suomi kohtaa Venäjän Karjala-turnauksen avausottelussa Hartwall Arenalla 8.11.2018. Ottelu aloitetaan kansallislauluilla. Maamme-laulun tulee esittämään 320:n laulajan suurkuoro johon sinulla, kuorolainen, on mahdollisuus hakea mukaan. Kaikki osallistuvat laulajat saavat lipun otteluun. Suurkuorolaiset istuvat samassa katsomossa. Ilmoittaudu nopeasti, sillä paikkoja on rajallisesti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Viimeinen ilmoittautumispäivämäärä on 31.10. oheisen linkin kautta. Yhdellä ilmoittautumisella voit ilmoittaa useammankin kuorolaisen kerrallaan. Ilmoittautumiset ovat sitovia.

Kuorotellen katselmus 2019 Helsingissä

Kovasti odotettu ja toivottu Kuorotellen -katselmus on viimeinkin tulossa! Viihdekuoroliitto järjestää yhteistyössä OK-opintokeskuksen kanssa kevään 2019 katselmuksen 30.3. Helsingin Jollaksessa. Katselmus on avoin kaikille kuorotyypeille ja lauluyhtyeille, jotka tuottavat itseään ja toisia viihdyttävää rytmimusiikkia. Jokaisella kuorolla tai lauluyhtyeellä on 15 minuuttia aikaa (sisääntuloineen ja poistumisineen) näyttää parastaan yleisölle, sekä asiantuntevalle tuomaristolle. Sähköinen äänenvahvistus on luvallinen, mikäli kuoro sen itse järjestää. Tarkempi sääntölinkki tällä sivustolla lähempänä ajankohtaa. Arvovaltaiseen tuomaristoon kuuluvat Viihdekuoroliiton taiteellinenjohtaja Kati Sannelvuo , Timo Lehtovaara, Merzi Rajala ja  Jani Siven. Iltajuhlassa nähdään vielä kuoroja lavalla ja jaetaan kulta- hopea- ja pronssisertifikaatit sekä kiertopalkinnot. Jokainen osallistuva ryhmä saa tuomaristolta kirjallisen palautteen tapahtuman jälkeen. Mukaan katselmukseen mahtuu

VKL:n Rytmiikkaa laulussa -koulutus 4.11.2018

Helsingissä, Kallion ala-asteella 4.11.2018 toteutettu koulutuspäivä koostui kahdesta 90 minuutin työpajasta, joista kumpaankin osallistujat pääsivät mukaan.  Työpajojen välillä nautittiin kahvilan antimista. Kouluttajina toimivat: Veera Voima  pajansa sisätönä laulu-rytmi-keho -karuselli. Veeran pajassa harjoiteltiin vaihtelevan rytmiikkan hallintaa oman kehon liikettä hyödyntäen pohjana afrikkalaisten ja suomalaisten kansanlaulujen poljennot. Veeran turvallisessa ohjauksessa ensin haastavalta vaikuttanut liikekuvio harjoiteltiin hitaasti pala palalta. Huomasimme, että kehon liikkeeseen on piilotettuna mitä moninaisempia rytmikuvioita. Lopputuotos kuvattiin pajan oppijoille kotiinviemisiksi vaikkapa oman kuoron harjoitteeksi tai peräti lavalla esitettäväksi vetonaulaksi. Onnistumisen tunne oli taattu. Kiitos Veera! Venla Blom  pahjansa sisältönä rytminen äänenkäyttö -maistiaisia beat boxauksesta. Venla avasi aiheen perusteita asian ääressä