Keitä ne on ne sankarit? – Puotin Laulun kevätkonsertti

Jälleen on tullut aika juhlistaa kevättä perinteisen kevätkonsertin säestyksellä! Keitä ne on ne sankarit? – erilaisia ihmistarinoita!   Kevätkonsertti torstaina 23.5.2019 klo: 19.00 Vartiokylän työväentalossa, Rusthollarinkuja 3, 00910 Helsinki. Liput 15 €, sis. väliaikatarjoilun. Kaikille sydämellisesti Tervetuloa!

Vapaus – Naiskuoro Diskantin kevätkonsertti

Naiskuoro Diskantti esittää Vapaus! Kevätkonsertissa kuullaan suomalaista ja ulkomaista pop-musiikkia mm. Anna Puulta, Yonalta, Scandinavian Music Groupilta ja Ed Sheeranilta. Konsertin johtaa Milla Käyhty. Liput 10€, ovelta tai ennakkoon kuorolaisilta. Su 19.5.2019 klo: 14. Balderin sali, 3. krs., Aleksanterinkatu 12, Helsinki. Lämpimästi tervetuloa ♥

Viihdekuoroliiton kevätkokous 2019

Viihdekuoroliiton vuoden 2019 kevätkokous pidetään lauantaina 30.3.2019 Klo 12-13 Kuorotellen Katselmuksen yhteydessä Hotel Jollas89 -juhlasalissa (Jollaksentie 89, 00850 Helsinki).   Kokouksessa: käsitellään sääntömääräiset asiat; vuoden 2018 toimintakertomus, tilinpäätös ja toiminnantarkastajan lausunto päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta sekä vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille tilivelvollisille muissa kokousasioissa käydään läpi viimeisimmät uutiset Sulasolin järjestörakenneuudistuksesta ja käydään keskustelua sen vaikutuksesta Viihdekuoroliiton tulevaisuuteen   Lämpimästi tervetuloa! T: Viihdekuoroliiton hallitus

Kuorotellen Katselmus 30.3.2019 – lippuja saatavilla nyt!

Kuorotellen katselmus järjestetään 30.3. Helsingin Jollaksessa, Jollas89-hotellissa (Jollaksentie 89, 00850 Helsinki). Katselmus on avoin kaikille viihdyttävää rytmimusiikkia tuottaville kuorotyypeille ja lauluyhtyeille. Lisäksi katsomon puolelta löytyy paikkoja kaikelle kansalle. Katselmuksessa mukana tänä vuonna: Sorja, Sointu, Escappella, Ramona, Herttoniemen sointu ja Diskantti. Kuorotellen Katselmus klo: 14-17  Iltajuhla klo: 18 -> Kiertopalkintojen ja sertifikaattien jako Jokainen kuoro pääsee vielä kerran esittämään tuomariston heille valitseman kappaleen Karaoke ja mukavaa yhdessäoloa! Ennen tapahtuman alkua klo: 12-13 Viihdekuoroliiton sääntömääräinen kevätkokous – Tervetuloa kokoukseen kaikki Viihdekuoroliittoon kuuluvien kuorojen jäsenet! Tule mukaan yleisöksi vuoden svengaavimpaan tapahtumaan, jossa kuorot tapaavat toisiaan ja saavat arvovaltaiselta tuomaristolta arvokasta palautetta, hauskoja iltajuhlia unohtamatta.

KUTSU SYYSKOKOUKSEEN 2018

Viihdekuoroliiton sääntömääräinen syyskokous pidetään tänä vuonna sunnuntaina 4.11.2018 klo 14.45 Kallion ala-asteen juhlasalissa. Koulun osoite on Neljäs Linja 11-15, 00500 Helsinki. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat eli valitaan liiton hallitukseen toimihenkilöt ja vahvistetaan vuoden 2019 toimintasuunnitelma ja budjettiehdotus.   Tule paikalle ja vaikuta! Lämpimästi tervetuloa, T: Viihdekuoroliiton hallitus

Viihdekuoroliitto Karjala -turnauksessa 8.11.18

Suomi kohtaa Venäjän Karjala-turnauksen avausottelussa Hartwall Arenalla 8.11.2018. Ottelu aloitetaan kansallislauluilla. Maamme-laulun tulee esittämään 320:n laulajan suurkuoro johon sinulla, kuorolainen, on mahdollisuus hakea mukaan. Kaikki osallistuvat laulajat saavat lipun otteluun. Suurkuorolaiset istuvat samassa katsomossa. Ilmoittaudu nopeasti, sillä paikkoja on rajallisesti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Viimeinen ilmoittautumispäivämäärä on 31.10. oheisen linkin kautta. Yhdellä ilmoittautumisella voit ilmoittaa useammankin kuorolaisen kerrallaan. Ilmoittautumiset ovat sitovia.

Kuorotellen katselmus 2019 Helsingissä

Kovasti odotettu ja toivottu Kuorotellen-katselmus on viimeinkin tulossa! Viihdekuoroliitto järjestää yhteistyössä OK-opintokeskuksen kanssa kevään 2019 katselmuksen 30.3. Helsingin Jollaksessa. Katselmus on avoin kaikille kuorotyypeille ja lauluyhtyeille, jotka tuottavat itseään ja muita viihdyttävää rytmimusiikkia. Jokaisella kuorolla tai lauluyhtyeellä on 20 minuuttia aikaa (sisääntuloineen ja poistumisineen) näyttää parastaan yleisölle, sekä asiantuntevalle tuomaristolle. Sähköinen äänenvahvistus on luvallinen, mikäli kuoro sen itse järjestää. Tarkempi sääntölinkki tällä sivustolla lähempänä ajankohtaa. Arvovaltaiseen tuomaristoon kuuluvat Vuoden kuoronjohtaja 2019 Merzi Rajala, Timo Lehtovaara, Jani Siven ja Viihdekuoroliiton hallituksesta Outi Annala. Iltajuhlassa nähdään vielä kuoroja lavalla ja jaetaan kulta-, hopea- ja pronssisertifikaatit sekä vuotuiset kiertopalkinnot. Lisäksi jokainen osallistuva ryhmä saa tuomaristolta kirjallisen palautteen tapahtuman jälkeen.

VKL:n Rytmiikkaa laulussa -koulutus 4.11.2018

Helsingissä, Kallion ala-asteella 4.11.2018 toteutettu koulutuspäivä koostui kahdesta 90 minuutin työpajasta, joista kumpaankin osallistujat pääsivät mukaan.  Työpajojen välillä nautittiin kahvilan antimista. Kouluttajina toimivat: Veera Voima  pajansa sisätönä laulu-rytmi-keho -karuselli. Veeran pajassa harjoiteltiin vaihtelevan rytmiikkan hallintaa oman kehon liikettä hyödyntäen pohjana afrikkalaisten ja suomalaisten kansanlaulujen poljennot. Veeran turvallisessa ohjauksessa ensin haastavalta vaikuttanut liikekuvio harjoiteltiin hitaasti pala palalta. Huomasimme, että kehon liikkeeseen on piilotettuna mitä moninaisempia rytmikuvioita. Lopputuotos kuvattiin pajan oppijoille kotiinviemisiksi vaikkapa oman kuoron harjoitteeksi tai peräti lavalla esitettäväksi vetonaulaksi. Onnistumisen tunne oli taattu. Kiitos Veera! Venla Blom  pahjansa sisältönä rytminen äänenkäyttö -maistiaisia beat boxauksesta. Venla avasi aiheen perusteita asian ääressä